Betala parkering

I våra P-garage Centralgaraget och Kvarnen kan du betala med betalkort och med din mobiltelefon.

Användningen av mynt i våra parkeringsautomater minskar dock hela tiden, samtidigt som betalning med kort ökar. Vi kommer därför att fortsätta att anpassa våra parkeringsautomater till kortbetalning och påbörja avvecklingen av myntbetalning under 2016, något som ska vara klart till den 30 juni 2017. Du kommer dock inte att kunna använda de nya mynt som kommer i oktober 2016 i våra parkeringsautomater.

Betalning med mobiltelefon/app innebär flera fördelar för dig som parkeringskund. Du slipper att stå i kö vid parkeringsautomaterna och kan när och var som helst förlänga din parkeringstid.
Det är du som parkeringskund som väljer vilken leverantör som passar dig bäst, vissa leverantörer tar ut avgifter medan vissa är kostnadsneutrala. Klicka på respektive leverantörs logga nedan för att läsa mer på deras hemsida om vad som gäller.

För att betala med din mobiltelefon behöver du ladda ner en app till mobilen. Följande leverantörers appar kan du använda på våra parkeringar:

 EasyPark

 ePARK

ParkMan

 Parkster

SMSPark

Om det inte är möjligt att betala i parkeringsautomaten kan du felanmäla till fel.gatapark@uppsala.se eller 018-727 40 90.
Du kan också betala i en annan närliggande parkeringsautomat med samma parkeringstaxa.

Parkeringsavgifter

Läs mer om parkeringsavgifter och zonindelning

25 februari 2016